CHINESE MINISTRY

华人团契


主日学 Sunday Class
每周日 09: 00  - 10:00 AM

中文主日崇拜 Chinese Worship
每月第一和第三个周日 10:00 AM (午 餐 :12 PM)

生命小组聚会 Life Group
周五、周六或周日(具体时间请用网页最下方表格联系我们)

南巴吞鲁日基督教会华人团契(简称SBRCC华人团契)是一个由华人基督徒组成的团体。我们相信耶稣基督是上帝的儿子、我们的主和救主,他通过十字架上的救赎之血为我们的罪而死。我们的使命是在巴吞鲁日的华人社区以及中国传播耶稣基督的福音。

一切始于20世纪80年代末。当时南巴吞鲁日基督教会的几位美国基督徒开始向路易斯安那州立大学(LSU)的中国留学生传讲耶稣的福音,而第一批中国基督徒于1987年受洗。至今,已有数百名在LSU就读的中国学生和学者成为了基督徒(请参阅我们的校友照片)。LSU现在仍然是我们主要的传教园地。

目前,我们在周五、周六和周日在家中组织圣经学习小组,可以线下或线上参加。我们每周日上午有圣经学习班。每个月的第一个和第三个周日上午,我们使用中文进行敬拜,其他时间与南巴吞鲁日基督教会的美国弟兄姐妹一起用英语敬拜。

每年,我们在Christian camp营地组织福音营会、在不同地点举办年度基督徒退修会、进行小龙虾派对、团契和家庭聚会,以及圣诞宴会。

我们真诚邀请您加入我们,认识基督并使他被人认识!
The Chinese Ministry at South Baton Rouge Church of Christ (SBRCC) is a body of Chinese Christians, who believes that Jesus Christ is the Son of God and our Lord and Savior, and that he died for our sins through his redeeming blood on the Cross. Our mission is to spread the Gospel of Jesus Christ in the Chinese community in Baton Rouge, as well as in China.
In the late 1980’s, American Christians from South began preaching the Good News of Jesus to Chinese students on the campus of Louisiana State University (LSU). The first Chinese became Christians and were baptized in 1987 . Since that time, hundreds of Chinese students and scholars attending LSU have become Christians (see our alumni pictures). LSU continues to be a focus of our Chinese mission work.
Currently, Bible study groups meet in our homes weekly, on Friday and Sunday nights - in person or virtually. We also meet together as a group each Sunday morning for Bible Study class.
Finally, twice a month - the 1st and 3rd Sunday of every month, we worship God together in our 1st language - Chinese. The other Sundays, we worship with our American brothers and sisters in English at South.
Each year, we celebrate our time together with special events such as Gospel Camps and annual Christian retreats held at various locations - such as State Parks, local camping facilities, etc. We also have great family time together hosting crawfish parties, family fun times, and Christmas banquets.

We invite you to join us in our mission "To Know Christ and Make Him Known!"
目前教会已转为线下聚会,如果您暂时不方便参与线下聚会,
教会也提供线上Zoom的选择, 请电邮至 sbrcc.cmoutreach@gmail.com 获取聚会链接信息。
期待在线下或者网上见到您,愿神赐您平安! 

牧者的话

据说,欧洲有一间百年历史的教堂。它坐落在山上,掩映在碧绿丛中,是当地著名的旅游景点。走进教堂,人们对其宏伟的建筑发出惊叹,同时也感到奇怪,几乎每一位游客都会问一个问题: "为什么教堂这么昏暗呢? 为什么内部没有灯光呢?"
导游的回答出入意外,他说,"当初建造这所教堂的时候,工程师们故意不设计任何照明设备,因为他们希望前来礼拜的人自带油灯,挂在教堂的里里外外,上上下下 - 既照亮自己,也照亮了别人。"

哦! 原来是这样。不得不说,这真是一个不错的设计。教堂亮不亮, 要看来的人手上有没有灯 - 无灯则暗,有灯则明,灯愈亮则堂愈明。

教会的总设计师主耶稣曾告诉我们说," 你们是世上的光,城造在山上,是不能隐藏的。人点灯,不放在斗底下,是放在灯台上,就照亮一家的人。你们的光也当这样照在人前,叫他们看见你们的好行为,就把荣耀归给你们在天上的父"   (马太福音5:14-16)。

我们的华人团契,正是因为许许多多美国基督徒们把光照出来,让我们看见他们的好行为而成立的。三十多年来,这些纯朴,善良,满有爱心的人们,一直是我们的祝福和榜样。如今,成长起来的华人基督徒们也把"油灯"带在了手上,努力服事和发光。

欢迎您和全家光临我们的团契。我们相信,主耶稣基督的福音光芒会把我们每一个人变成一盏明灯,照亮在这个黑暗的世界上!

联系我们

想要加入圣经学习小组?参加团契活动?需要任何帮助?

团契近期活动